Jeżeli nie możesz w łatwy sposób zapamiętać tabliczki mnożenia mamy nadzieję, że pomogą Wam specjalnie przygotowane na tą okazję wierszyki rymowanki. Jest to wyjątkowy sposób na naukę tabliczki mnożenia.
Teraz ci to powiem: kruki lubią sery.
8 razy 8 jest 64.
6 razy 6 to 36,
a kto tego nie wie, nie wart chleba jeść.
Auta jeżdżą szybko, a wolno rowery,
9 razy 6 jest 54.
6 razy 8 to 48
i od jutra mam wszystko w nosie.
Gruszka jest dojrzała i trzeba ją zjeść.
7 razy 8 jest 56.
Uwaga dzieci, mam ważne wieści
5 razy 8 będzie 40.
Pies za płotem szczerzy kły
9 razy 7 jest 63.
***
Dla każdego, jak marzenie,
jest przez zero (0) liczb mnożenie!
Zawsze wynik masz gotowy –
zero – no i kłopot z głowy!
Gdy przez jeden (1) będziesz mnożyć
możesz problem ten odłożyć!
Bo iloczyn równy liczbie,
którą mnożyć Ci dziś przyjdzie!
Źle kojarzy Ci się dwójka (2)?
Nie proś tu o radę wujka.
Liczby dwie jednakie dodaj…
na gadanie czasu szkoda!
Gdy przez dziesięć (10) mnożyć pragniesz
bardzo łatwo to odgadniesz –
liczby bierz jednocyfrowe,
dopisz zero i …gotowe!
Szóstka liczbą jest parzystą,
co jest sprawą oczywistą,
gdy przez trójkę (3) ją (6) pomnożę 6×3=18
osiemnaście (18) mam – mój Boże!
Zaś gdy mnożę ją (6) przez cztery (4) 6×4=24
razem mam dwadzieścia cztery (24).
Gdy pięć (5) szóstek (6) sobie dodam 6×5=30
to trzydzieści (30) mam – niech skonam!
Sześć (6) razy sześć (6) – droga dziatwo, 6×6=36
to trzydzieści sześć (36) -jak łatwo!
Siedem (7) szóstek (6)? Co z wynikiem? 6×7=42
To czterdzieści dwa (42) pewnikiem!
Sześć (6) ósemek (8) – koty, łosie 6×8=48
daje nam czterdzieści osiem (48).
Dziewięć (9) szóstek (6) – co za szmery? 6×9=54
Jasne, że pięćdziesiąt cztery (54)!
To o szóstce koniec pieśni.
Niech już Wam się o tym nie śni!
Dziś śpiewamy o siódemce,
wiele słów jest w tej piosence!
Siedem (7) trójek (3) – chwytaj kredę, 7×3=21
daje nam dwadzieścia jeden (21).
A dwadzieścia osiem (28) brachu, 7×4=28
siedem (7) czwórek (4) – i po strachu.
Gdy siódemek (7) pięć (5) zsumuję, mam
trzydzieści pięć (35) – nie truję! 7×5=35
Siedem (7) szóstek (6) zaś królewno, 7×6=42
to czterdzieści dwa (42) na pewno!
Pomnóż siedem (7) razy siedem (7) 7×7=49
gdy chcesz mieć czterdzieści dziewięć (49).
Gdy siódemek (7) osiem (8) zbierzesz 7×8 =56
masz pięćdziesiąt sześć (56) bankierze.
A siódemek (7) dziewięć (9) razem, 7×9=63
to sześćdziesiąt trzy (63)- licz gazem!
To już finał tej piosenki.
Ćwicz mnożenie przez siódemki.
To ósemka -jest na topie!
Bierz się do liczenia chłopie.
Osiem (8) trójek (3) – bez obrazy 8×3=24
to dwadzieścia cztery (24) razem.
A trzydzieści dwa (32) – bez szpanu 8×4=32
osiem (8) czwórek (4) daje Panu.
Gdy ósemek (8) pięć (5) połączę 8×5=40
jest czterdzieści (40) – nic nie plączę.
Sześć (6) ósemek (8) patrzy na Cię 6×8=48
-masz czterdzieści osiem (48) bracie.
Ile osiem (8) razy siedem (7)? 8×7=56 *
To pięćdziesiąt sześć (56) – bądź pewien!
Gdy ósemek (8) osiem (8) w rzędzie, 8×8=64
to sześćdziesiąt cztery (64) będzie.
Dziewięć (9) zaś ósemek (8) w darze 9×8=72
siedemdziesiąt dwa (72) pokaże.
Kończmy pieśń dziś o ósemce.
Tańczmy, chwyćmy się za ręce.
Śpiewaj ze mną dziś bez trwogi
o dziewiątce pieśń, mój drogi.
Dziewięć (9) trójek (3) razem zbierzmy 9×3=27
to dwadzieścia siedem (27) – wierz mi.
Dziewięć (9) czwórek (4) i w wyniku 9×4=36
masz trzydzieści sześć (36) chłopczyku.
Dziewięć (9) razy pięć (5) o rany, 9×5=45
to czterdzieści pięć (45) bez plamy!
Na pięćdziesiąt cztery (54) miły 9×6=54
dziewięć (9) razy sześć (6) tu wylicz.
Gdy dziewiątek ( 9) siedem (7) składasz, 9×7=63
to sześćdziesiąt trzy (63) posiadasz.
Dziewięć (9) pomnóż poprzez osiem (8). 9×8=72
Siedemdziesiąt dwa (72) młokosie!
Zbierz dziewiątek (9) dziewięć (9) razem 9×9=81
-osiemdziesiąt (81) jeden wskażesz.
Szkoda czasu na gadanie,
Rozpocznijmy obliczanie.
***
Szypko się nauczcie tabliczke mnoszenia tak ja 🙂
Szypko się nauczcie tabliczke mnoszenia tak ja 🙂
Super 😉 🙂